Saturday, June 19, 2010

mehnah tribulasi in life..

honestly aku tataw suit or not if i use diz word to picture my situation...
ape yg aku taw dat word mean liku2, perit,halangan ect la..
n itu yg aku ase skunk..

ag berapa hari ag kot nk berangkat but probs dtg b'timpa...
visa ade probs.. lesen x selesai ag.. studi 4 xm bahasa x setel ag..
lots2 thng in my mind...
people owez jeles ngan aku..
"sof.. aku jeles ar tgk mu..idop tadop probs"
"sof.. ko sempoi ar.."
hha.. kdg2 nk gelak coz they dunno knoe ape yg kita face..

tapi bila nk marah n ase down.. tingt kat kate2 umi baw2 nie..
"kite mmg nop hop molek sokmo..tapi kdg2 sebaliknya.. jgn putus ase.. tu tnda ALLAH SAYANG.. sbb tu ALLAH uji..kita org islam.. so kene paham bakpe ALLAH uji"
sis pena pesan dulu "take ujian as tarbiah.. bkn untuk melemahkan tp untuk menguatkan"

cuba untuk xnak mengeluh
"APA DOSA AKU SAMPAI AKU DI UJI DENGAN UJIAN BEGINI??"
tp try tya diri
"KENAPA AKU DI UJI???"

sbb if we eva think about "apa dosa..." mean kita aggap yg diri ni xde dosa.. maksum sgt ke diri nie..xlyk ke kita di uji..pdhal tiap2 ari kita wat dosa... mcm kita mempersoalkan tindakan ALLAh sbb menguji kita.. apa HAK kita??
NA'UZUBILLAH..

YA ALLAH.. kami mohon supaya dilapangkan hati kami.. dipermudahkan urusan kami...
jdkan kami seorg HAMBA yg b'SYUKUR..

3 comments:

  1. apa dosa....
    aah,kita memang berdosa
    kita memang SENTIASA layak diuji
    kerana kita hamba
    kerana Dia pencipta

    kan org beriman ini sentiasa cantek pada matanya???
    baek yg datang,dia bersyukur
    buruk yang hadir,dia bersabar=)

    ReplyDelete
  2. Allah tidak akn menguji seseorg hambaNya diluar batasan kemampuan mereka...

    bertahan k! =)

    ReplyDelete
  3. yup.agree!!
    so jgn give up k.
    pape skali pn, mesti ley stle.
    usaha dan berdoa.
    and im waiting 4 u here:)

    ReplyDelete